Friday, October 27, 2006

Οι δέκα εντολές [μια άλλη ερμηνεία ή/και αντί-θεση]

«Ουκ έσονται σοι θεοί έτεροι πλην εμού»

Ό,τι δημιουργείς είναι θεός γιατί τι άλλο υπάρχει;

«Ου ποιήσει σεαυτώ είδωλον ουδέ παντός ομοίωμα»

Όλος ο κόσμος είναι φτιαγμένος από είδωλα της σκέψης σου και της δόξας σου κι εμείς πολλαπλασιάζουμε τα είδωλα και τα ομοιώματα, ακολουθώντας το δικό σου παράδειγμα. Και τα τιμάμε αυτά τα είδωλα και τα λατρεύουμε πιο πολύ κι από σένα, γιατί μέσα σ’ αυτά τελείται η συνάντησή μας μαζί σου.

«Ου λήψει το όνομα κυρίου του θεού σου επί ματαίω»

Ματαιότης ματαιοτήτων τα πάντα ματαιότης. Ποιος είμαι εγώ που θ’ αρνηθώ το όνομά σου στα πάντα;

«Μνήσθητι την ημέραν των σαββάτων αγιάζειν αυτήν. Εξ ημέρας ποιήσεις πάντα τα έργα σου, τη δε ημέρα τη εβδόμη ου ποιήσεις εν αυτή παν έργον»

Την ημέρα των Σαββάτων θα τιμήσω πάνω απ’ όλες με εργασία αδιάκοπη και τις άλλες έξι θα σιωπώ, γιατί χρειάζεται χρόνος πολύς για να αφομοιώσω τα κρυμμένα σου νοήματα.

«Τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου»

Εγώ τιμώ μόνο τα γεννήματά μου, γιατί μέσα σ’ αυτά αντικρύζω τη δική σου ενέργεια.

«Ου φονεύσεις»

Μόνο εσύ που δίνεις μπορείς να πάρεις. Άστους να πιστεύουν τ’ αντίθετο. Εσύ όμως ξέρεις…

«Ου μοιχεύσεις»

Πώς ν’ αντιστρατευτώ τις επιθυμίες μου, τα δικά σου μάτια μέσα μου; Θυμήσου τον πόνο του μηδενός καθώς γονιμοποιούσες ένα κόσμο ολόκληρο μες στα σπλάχνα της δικής του αγαπημένης…

«Ου κλέψεις»

Μόνο να κλέβω μπορώ. Τίποτα δε μου ανήκει.

«Ου ψευδομαρτυρήσεις κατά του πλησίον σου μαρτυρίαν ψευδή»

Θυμήσου, κι εσύ αναρωτιόσουν ‘τι εστιν αλήθεια’

«Ουκ επιθυμήσεις τη γυναίκα του πλησίον σου, την οικίαν του πλησίον σου, τα υπάρχοντα του πλησίον σου»

Κανείς δεν έχει γυναίκα, κανείς δεν έχει κανείς δεν έχει οικία, κανείς δεν έχει υπάρχοντα, είναι όλα δικά σου. Επιθυμώ τα δικά σου, γιατί μόνο αυτά υπάρχουν…

Copyright by Markos-the-Gnostic

15 comments:

Αλεπού said...

Να υποθέσω ότι επηρεάστηκες απ' την παράσταση;

Stelios Frang said...

Έχω την εντύπωση ότι ξέρεις μόνο αυτά που έμαθες στο σχολείο, τα οποία παραπλανούν. Για κοίτα τί λέει πλήρης μία από τις εντολές (Έξοδος 20/κ΄ 1-6):

4 ου ποιήσεις σεαυτω είδωλον, ουδέ παντός ομοίωμα, όσα εν τω ουρανω άνω και όσα εν τη γη κάτω και όσα εν τοις ύδασιν υποκάτω της γης.
5 ου προσκυνήσεις αυτοίς, ουδέ μη λατρεύσεις αυτοίς· εγώ γαρ ειμι Κύριος ο Θεός σου, Θεός ζηλωτής, αποδιδούς αμαρτίας πατέρων επί τέκνα, έως τρίτης και τετάρτης γενεάς τοις μισούσί με..."


Φαντάσου, θεός που ζηλεύει και τιμωρεί μέχρι τρίτης και τέταρτης γενιάς... Φυσικά, πρόκειται για τα συνήθη παραμύθια των θρησκειών που έχουν στόχο να τρομοκρατούνται οι "πιστοί" και συχνά πετυχαίνουν.

αλκιμήδη said...

αμαρτωλή γεννήθηκα και αμαρτωλή θε να πεθάνω!

allmylife said...

Πόσο καλό.
Διάλογος.
Καλησπέρα.

markos-the-gnostic said...

@αλεπού
ναι και είπα να ρίξω μια γενική ματιά σ' όλες
@s.frang
δεν καταλαβαίνω την εντύπωση σου ότι ξέρω αυτά μόνο αυτά που έμαθα στο σχολείο - αυτό το νόημα βγαίνει από την ερμηνεία που δίνω; - μάλλον δε θέλω να ξέρω ούτε να θυμάμαι αυτά που έμαθα στο σχολείο
@alcimede
εγώ πάλι θεωρώ αμαρτωλές τις εντολές όπως δόθηκαν
@lizard + iridizon
απολαυστικά τα σχόλια σας
@allml
thnx

Χαρτοπόντικας said...

Αν δεν είναι αυτό γνωστική αίρεση τότε εγώ είμαι αγκινάρα :)

Χαρτοπόντικας said...

«Ου κλέψεις»

Μόνο να κλέβω μπορώ. Τίποτα δε μου ανήκει.

αυτό μου άρεσε ιδιαιτέρως

bebelac said...

den einai kako... ΕΙΣΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ---ΠΡΟΣΕΧΕ!!!Ο ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕ!!!

markos-the-gnostic said...

@χ/π
χαίρομαι που σου άρεσαν και που είδες τη γνωστική σφραγίδα τους
@bebelac
λες να ξαναδούμε πάλι τις γοητευτικές μέρες του μεσαίωνα;

Alkyoni said...

«Ου φονεύσεις»

Μόνο εσύ που δίνεις μπορείς να πάρεις. Άστους να πιστεύουν τ’ αντίθετο. Εσύ όμως ξέρεις…
....καλό βράδυ

elenitsa! said...

εισαι εραιτικος.hallo και απο μενα.

αυτο το editing που εχεις κανει, απο αποψη λογοτεχνικη εχει ζουμι.

αλλα παραμενει εραιτικη αποψη....

markos-the-gnostic said...

ευχαριστώ - καλό επόμενο βράδυ αλκυόνη
ελενίτσα εραιτικός μπορεί να είμαι - αιρετικός πάντως όχι

Αίσθησις said...

Ανθρωποκεντρικές εντολές. Μου άρεσαν πιο πολύ απ' τις πρωτότυπες!
Αποπνέουν απενοχοποίηση, κυλούν αβίαστα.

markos-the-gnostic said...

άλλωστε @αίσθησις όλα κατά βάθος είναι ανθρωποκεντρικά και ο μόνος θεός που μπορούμε να γνωρίσουμε είναι ο άνθρωπος, ο ίδιος μας ο εαυτός

Anonymous said...

Οι δέκα εντολές είναι από φιλοσοφική άποψη απαράδεκτες. Ποιά η σημασία της εντολής για την κλοπή πχ. ή της εντολής για τη μοιχεία; Ρυθμιστικές μικροαστικής συμπεριφοράς - αφορούν αγράμματο κοινό μιας άλλης εποχής. ΞΕΠΕΡΑΣΤΕ τις δέκα εντολές και τις άλλες ανοησίες των θρησκειών και μελετήστε Σοπενχάουερ αν θέλετε να μάθετε κάτι χρήσιμο για τους ανθρώπους...